המעצבים הישראלים כובשים את ניו יורק

לצד השמות הכי גדולים בתעשיית האופנה העולמית הופיעו גם כמה מעצבים ישראלים וכבשו את קהל הכלות האמריקאיות בשבוע האופנה בניו יורק. בשבוע הבא הם בשבוע האופנה לכלות של ישראל

עד ניו יורק מגיעים מעצבי שמלות הכלה הישראלים. בשבוע האופנה לכלות של ניו יורק, שנערך בשבוע שעבר, השתתפו ארבעה מעצבים ישראלים. וכך לצד שמות כמו אוסקר דה לה רנטה וורה וונג, הילכו דוגמניות בשמלת כלה של יאקי רבידמירה צבילינגר, ברטה ופנינה טורנה, שהיא כבר אורחת קבועה בניו יורק. איך קרה שאותם מעצבים הגיעו לבימה הניו יורקית? אולי תופתעו לגלות שחלקם נכנסו לשוק האופנה האירופי והאמריקאי כבר לפני כמה שנים. 


המעצבים הישראלים כובשים את ניו יורק 1
חיבור טוב עם לקוחות. רביד (צילום: יחצ)

המעצב יאקי רביד (30), שיציג את קולקציית שמלות הכלה החדשה שלו גם בשבוע האופנה לכלות של תל אביב, שיערך בתחילת חודש מאי, נמצא בתחום ארבע שנים בלבד, וכבר מייצא את השמלות שלו לאמריקה ומשווק אותן בכל רחבי ארצות הברית, במקביל לעבודה השוטפת בארץ. "זו נחשבת הצלחה רצינית לותק של ארבע שנים בשוק, במיוחד כשאני לא נוטה לפרסם את עצמי", הוא מודה. "אבל כשמעצב אוהב את העבודה שלו הוא רוקם חיבורים טובים עם לקוחות בכל מקום והעסקים מתרחבים". 

בימים אלו קשה למצוא את רביד כשהוא איננו עסוק במדידות עם כלות בסטודיו שלו בתל אביב, או יוצא לסידורים לפרק זמן לא ידוע. למעשה, הוא אפילו לא הצליח לפנות מקום ביומן בשביל לנסוע לשבוע האופנה בעצמו. "היבואן שלי מתעסק במה שקשור לפרסום ושיווק של המותג והדגמים בארצות הברית, והוא גם זה שסגר את ההשתתפות שלנו מול מארגני האירוע", הוא מסביר. "העבודה בסטודיו מלאה ולא יכולתי לעזוב, אז שלחתי אנשים מהסטודיו עם שמלות שלנו כדי להציג אותן שם. כמובן שהצטערתי שלא יכולתי להיות נוכח בעצמי, אבל אני מחויב ללקוחות בארץ". 

לדבריו, הזדמנות נוספת רוקמת עור וגידים בימים אלו ממש. "יש שבוע אופנה נוסף בניו יורק בחודש אוגוסט וכבר פנו אליי בבקשה להשתתף. זה אירוע גדול יותר ונוכל להרים בו תצוגה אישית, ולא משותפת כמו שהייתה בשבוע האופנה האחרון. אני מתכוון לנסוע לשם קצת יותר ערוך ולהרים הפקה רצינית". 

אם נצליח שם, נצליח בכל מקום

להגעתו של בית האופנה מירה צבילינגר לשבוע האופנה קדמו כמה שנים של מכירות מוצלחות בבירת האופנה העולמית. "אנחנו מוכרות בחנות מאוד אקסקלוסיבית בניו יורק, ודגם ששלחנו לשם מהקולקציה החדשה הפך להיות 'בסט סלר' – קוראים לדגם הזה 'ביאטריס' ויש לו גזרה מדהימה, פנימית מבד אורגנזה בצבע ניוד וחלק חיצוני מתחרת פרחים לבנה בתלת מימד", אומרת ליהי צבילינגר (29), שעובדת ומקדמת את העסק ביחד עם אמה, מירה צבילינגר. "אנחנו מוכרות כבר ארבע שנים גם בלונדון ובסידני, כשיש כמה דגמים שאנחנו משווקות לכל חנות ודגמים שמיועדים לחנויות מסוימות, שמתאימים באופן מיוחד לטעם של הקהל שלהן". 

המעצבים הישראלים כובשים את ניו יורק 2
בסט סלר בניו יורק. 'ביאטריס' (צילום: יחצ)

צבילינגר ואמה שאפו לקדם דריסת רגל אופנתית גם בעיר שנחשבת אתגר גדול לבעלי מקצוע מכל תחום. "היה לנו חשוב להתחיל להיכנס לשוק האמריקאי, ושבוע האופנה, אליו מגיעים קניינים מרחבי המדינה והעולם, זו הזדמנות מצוינת. הקולקציה רשמה התלהבות רצינית מצד אנשים מהתחום, ובקרוב שבע חנויות מאוד נחשבות בארצות הברית הולכות להחזיק את השמלות שלנו", היא מציינת. אותן חנויות מחזיקות מותגים כמו אוסקר דה לה רנטה, פיטר לאנגר וורה וונג, ובקרוב הן תמכורנה דגמים שנושאים גם את השם 'מירה צבילינגר'.  

"זה בעיקר מרגש שבעלים של החנויות הכי אקסקלוסיביות בעולם אומרים שהרבה זמן לא ריגשה אותם ככה קולקציה", צבילינגר מתארת. "אלו חמישה ימי עבודה מפרכים – יומיים שכללו הצגה של הקולקציה בחנות שמוכרת את הדגמים שלנו, ושלושה ימים בבריידל מרקט, בו הקמנו ביתן מאוד יפה והצגנו 17 דגמים של שמלות מקולקציית 2013-4 – אבל אנשים לא הפסיקו להגיע והתרשם. הסגנון שלנו לא תואם את הסגנון האמריקאי, שבולטות בו יותר שמלות הקצפת הגדולות, אבל דווקא בגלל שהראנו משהו אחר וחדש אנשים התלהבו". 

הדרך לניו יורק עוברת בפייסבוק

אבל היום, כל מעצב שרוצה להצליח חייב להשקיע גם בשיווק אינטרנטי דרך האתרים והרשתות החברתיות – היכרות מסוג זה חשפה בפני המארגנים של שבוע האופנה בניו יורק את העיצובים של מירה וליהי צבילינגר ושל המעצבת ברטה, בעקבותיה הוזמנו שני בתי האופנה להשתתף באירוע. "אני מתחזקת גם אתר אינטרנט באנגלית וכבר כשנה יש לשמלות שלי דרישה מטעם כלות מחו"ל. עקב דרישה זו הרבה בוטיקים מחו"ל הרגישו שצריך אותי שם, פנו אליי והציעו לי להשתתף בשבוע האופנה", אומרת המעצבת (47), שכבשה עוד פסגה כשנבחרה לעצב את שמלות הכלה והערב עבור המתמודדות בטקס מלכת היופי הישראלית.

המעצבים הישראלים כובשים את ניו יורק 3
''רוצות יותר סקסי וצמוד'' (צילום: יחצ)

"בנוסף לביגוד שעיצבתי במיוחד לשבוע האופנה, שלחתי גם את שמלות הכלה מקולקציית 2013, שהייתה להן דרישה רצינית. זו הייתה חשיפה ראשונית כדי להיפתח, ואני מאמינה שבעתיד הקרוב יהיו עוד פעמים שאני אצטרך להגיע לניו יורק - בעקבות האירוע הזה קבעתי כבר פגישות עם כמה בוטיקים, שבאו והתרשמו וראו את הקולקציה מוחשית ולא רק באינטרנט, ואנחנו בתהליכי עבודה", היא מתארת. 

מבחינת ברטה, פתיחת סניף של מותג האופנה בחו"ל זה לא על הפרק, "השאיפה שלי היא לייצא שמלות לחו"ל בקנה מידה גדול, ולמכור את השמלות שלי בבוטיקים יוקרתיים בלונדון ובארה"ב, כי זה מה שנכון בשבילי כרגע".

גם ברטה מתרשמת מכך שהקהל האמריקאי צמא למראה אחר בחתונה. "הם מאוד אוהבים את העיצובים הישראלים, דווקא בגלל שהכלות האמריקאיות מחפשות סגנון אחר ממה שמוצע שם, כמו שמלות סקסיות יותר וצמודות לגוף. זה מאוד מחמיא שמעצבת ישראלית זוכה בקרב קהל זר לכל כך הרבה הערכה ופרגון, ואני מאמינה שההשקעה באירוע הזה תשתלם ושבקרוב נקטוף את הפירות. מי יודע, אולי השמלות יגיעו גם להוליווד". 

מה מאפיין את קהל הכלות הישראלי לדעתך? שתפי אותנו בעמוד הפייסבוק של וואלה! מזל טוב