פייסבוק חושפת: היכונו לשינויים ברשת

אם היו אומרים לכם כי ברגע שתתחתנו או תהפכו לאמא ואבא, לא רק החיים ישתנו, אלא גם הרגלי הצריכה בפייסבוק, הייתם מאמינים? רשת חברתית פייסבוק מציגה שינויים בהרגלי הצריכה

פייסבוק חושפת: היכונו לשינויים ברשת 1
הרשת החברתית פייסבוק מחוברת אלינו בכל שלבי הלחיים (צילום: shutterstock)

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, שכבר תקופה ארוכה משמשת כחלק בלתי נפרד מחיינו, פרסמה דו"ח מטעם חברת 'Moments That Matter' שמציג בין היתר נתונים סטטיסטים על התנהגות החברים ברשת, מכל העולם. 

המיקוד העיקרי נעשה סביב אירועים משמעותיים בחיים, כמו: אירוסים, חתונה, מעברי דירה, רכישת רכב, הריון ולידת הילד הראשון. ושלא תגידו שלא אמרנו, היזהרו להפוך להורים אובר משתפים.

כלות לעתיד על שמלות כלה

בשנת 2014, כמות של 1.9 מיליון משתמשים, שינו את הסטטוס הקודם שלהם ל'נשוי', רגע שנחשב לאחד מבין הרגעים המכוננים בחיים. בנוסף, עלה כי משך הזמן הממוצע מרגע הצעת הנישואים ועד לחתונה עצמה עמד על 15 חודשים. לוקחים את הזמן.  

פייסבוק חושפת: היכונו לשינויים ברשת 2
העלו כבר פוסט אחרי החופה? (צילום: shutterstock)

נושאים לשיחה שקשורים לארגוני חתונה, מגיעים לשיא שלהם 6 חודשים לפני החתונה, ואף נשמרים בתדירות קבועה עד ליום בו היא מתקיימת. 

עבור כלות לעתיד, נושא השיחה הפופולרי ביותר הוא שמלת הכלה, איך לא? בהשוואה לשיחות חתנים שמתמקדות במסיבת רווקים. 

עוד עלה מהדו"ח כי הגיל החציוני לאירוסים עמד על 26 לנשים ו-28 לגברים, והגיל החציוני לחתונה עמד על 27 לנשים ו-28 לגברים. החודש המועדף להתחתן בו על פי הרשת החברתית פייסבוק, הוא יוני ולהכי פחות פופולרי, נבחר חודש ינואר. העונות המועדפות על המתחתנים הן כאמור הקיץ והסתיו. ממש כמו בישראל.   

אחרי חתונה זמן ילדים 

לאחר הרגע המשמעותי של החתונה, מגיע אירוע מרגש נוסף בחיים, שגורם להתנהגות המשתמשים ברשת להשתנות: לידת הילד הראשון. מרגע לידת התינוק עד ללילות חסרי שינה, מתחיל השינוי שגורם להורים להשתמש באופן אינטנסיבי במכשיר הסלולר שלהם, לבלות יותר באפליקציית הפייסבוק ולזנוח את המחשב. 

פייסבוק חושפת: היכונו לשינויים ברשת 3
מיומנה של אמא טרייה ותינוקת: פותחות את הבוקר עם פוסט מתקתק (צילום: shutterstock)

בהשוואה למשתמשים חסרי ילדים ברשת החברתית, הורים טריים מבלים פי 1.4 יותר מול אפליקציית הפייסבוק בסלולר, לעומת משתמשים חסרי ילדים. כאשר האימהות מעלות את הפעילות פי 1.5 ואבות משתמשים פי 1.1.  

ולשאלה באיזו שעה מתחילים ההורים לתת בלייק ולעשות Share? על פי הנתונים של הדו"ח, השימוש מתחיל למעשה, הרבה לפני כולם. כבר מהשעה 4 לפנות בוקר, בו 56% מההורים הטריים הספיקו לבקר ברשת, והשיא מגיע לאחר שלוש שעות, בשעה 7 בבוקר. אליהם מצטרפים 45% מהמשתמשים חסרי הילדים.  

פייסבוק חושפת: היכונו לשינויים ברשת 4
כי אי אפשר בלי פוסט נוסף לפנות בוקר: "עם ההורים שלי" (צילום: shutterstock)

אז בשעה טובה, אבל כמה אפשר? 

נקודה נוספת אליה מתייחסים בדו"ח היא השיתוף המוגבר של ההורים הטריים (לפני ואחרי הלידה), בכל מה שקשור לתינוק שלהם ברשת החברתית.

אימהות טריות מעלות פי 2.6 סטטוסים, בהשוואה לקצב למה שנהגו להעלות לפני הלידה. נתונים נוספים חיזקו את הנטייה, כאשר הקצב המשיך לגדול, למשל: אימהות מעלות פי 2.9 יותר תמונות ממה שנהגו לפני הלידה ופי 5 סרטונים.

הורים טריים קיבלו 37% יותר תגובות מקרובי משפחה שלהם ו-47% יותר תגובות מחברים, סביב סטטוסים שקשורים לילדים שלהם, לעומת סטטוסים אחרים. 

האם גם אתם התחלתם להיות פעילים יותר בפייסבוק מהרגע בו נולד לכם הילד הראשון? שתפו אותנו פה בתגובות או בעמוד הפייסבוק של וואלה! מזל טוב