ההשראות למיתוג חתונה הן אינסופיות, כאשר כל אחת מהן נובעת מאישיותו של הזוג המאושר. כמו בכל תחום של עיצוב, גם בתהליך מיתוג חתונה חובה להתייחס לעקרונות הבסיסיים שאינם בהכרח קשורים לזמן, מקום או אופנה. הדבר היחידי שיש להיצמד אליו הוא הניסיון להבין מה אתם בתור זוג שמתחתן רוצה להעביר, אז איזה חותם ייחודי משלכם תירצו להשאיר?
תרשים זרימה: סיפור היכרות הזוג על גבי ההזמנה (צילום: יאנה גורביץ', עיצוב: רעות זגוני)
יפעת (28), התחתנה לפני כחמישה חודשים, מספרת על הבחירות בחתונתה, "רציתי עיצוב מיוחד בחתונה, בשילוב של מיתוג שיעניק מראה אלגנטי. התחלנו מבחירת פלטת צבעים כוללת עם המעצבת מורן כרמלי".
ומה לגבי מיתוג באנגלית? הכלה אורטל (28), שמתחתנת הערב מסבירה בהתרגשות על המיתוג בחתונתה הקרבה, "חיפשנו אלמנט גרפי שישלב את שני השמות שלנו ותהיה לו משמעות נוספת. הבחירה ללכת על הלוגו O&O מזכיר את סמל האינפיניטי (האינסוף) ובנוסף יש לזה מראה של שתי טבעות מחוברות".
במזל דגים: הקרבה לים והמזל המשותף יצרו השראה ללוגו (צילום: אילן מור, עיצוב: מורן כרמלי)
אז מה מיוחד בחתונה ממותגת?
לדבריה של יפעת הבחירה באייקון קבוע שיופיע במספר ואריאציות במהלך הערב הגיע דווקא מבעלה, "מאחר ושנינו בני מזל דגים והחתונה התקיימה ביפו בסמוך לים, עלה הרעיון לשלב דגים כחלק מהמיתוג. לאחר סקיצות של הגרפיקאית הגענו לתוצר הסופי – אייקון של שני דגים עם השמות שלנו ותאריך החתונה".
לוגו מהים: המיתוג שהתחיל עוד בשליחת ההזמנה (צילום: נדב מנשה)
"האייקון הופיע בהזמנה לחתונה וגם באירוע עצמו, אם זה בשולחנות שבהם נקשר סרט עם ניים טאג, בעמדת מתנות הגיב אווי, בחנות הפרחים השוזרות הרכיבו זר והדביקו מדבקה עם הלוגו שלנו. כל השפה העיצובית יצאה מתוך הלוגו והצבעוניות שבחרנו", מסבירה יפעת.
שלא ישכחו באיזו חתונה חילקו כיפות, (צילום: אילן מור)
נקודת ההתחלה של עדי הייתה קצת שונה, במקרה שלה הדגש היה סביב הסיפור הזוגי שיועבר דרך ההזמנה, "חיפשתי צורות גיאומטריות שיכולות להשתלב בעיצוב ההזמנה ונדלקתי על סגנון המשולשים. בחרנו לספר את הסיפור שלנו בתוך ההזמנה ובהמשך בחרנו צבעוניות פסטלית שמתכתבת עם סגנון החתונה שלנו שהתקיימה בשישי צהריים בקרבת הים", מסבירה עדי.
"ברגע שסיימנו עם שלב ההזמנות הכל היה יותר קל, כי משם בעצם יצאנו לעיצוב הכולל של החתונה. רציתי שהצבעים ישמרו בעיצוב החתונה עצמה ובנוסף לגוון ולהכניס צורות גיאומטריות נוספות".
עיצוב בהמשך ישיר להזמנה (צילום: עדי גרשוני)
אורטל מספרת כי מהשלב הראשוני של שליחת ההזמנות, השימוש בלוגו תפס תאוצה ומופיע במרבית האקססוריז בחתונה, "הלוגו מודפס על גבי המניפות והכיפות שיחולקו בחופה, ובהמשך הערב יופיע בכפכפים, בחולצות הטי שירט שיקבלו על רחבת הריקודים וגם במשקפיי שמש שיחולקו".
האותיות הראשונות של הזוג הפכו למיתוג הכולל בחתונה, (צילום: אורטל אייזנברג, עיצוב: Mili & sara)
עדי מוסיפה כי השימוש בלוגו Adi&Roei בשילוב הצבעוניות הקבועה הופיע בכל העמדות בחתונה, "בכניסה הייתה ממוקמת עמדת מספרי שולחנות עם הלוגו שלנו ובצידו השני של הכרטיס הופיע מספר השולחן, בקבלת הפנים הוצבה עמדת שתייה עם כלים מזכוכית ופתקים המציינים את שמות המשקאות, צנצנות זכוכית ששילבו קשים בצבעוניות שבחרנו, עמדת מניפות וכובעים, שקיות פיצוחים ממותגות וחלות שבת בשולחן הגיב אווי בצירוף פתקי Thank you".
כיבוד בעמדת הבר, הצבעוניות ממשיכה להשתלב (צילום: עדי גרשוני)
חלות שבת בעמדת גיב אווי, (צילום: עדי גרשוני)
המיתוג ממשיך גם בשולחן האוכל (צילום: שני צ'מסי)