אילו
שירי חתונה עשו את זה במיוחד לחתן, הכלה והאורחים בשנה העברית חולפת? התשובות מגוונות, אבל נרשמו כמובן גם להיטי קונצנזוס. מה שבטוח, זה שהשנה הטווח המוזיקלי התרחב והגיע למחוזות חדשים - מ
שלומי שבת ועד
ריהאנה. אז עם איזה שיר רוב הזוגות הישראליים נכנסו השנה לחופה, ומה הרקיד את הרחבה בכל חתונה?
שוברים את הכוס עם ברונו מארס (צילום: Getty Images)
החתונות נהיו מזרחיות יותר
שיר החופה הבולט ביותר בשנה החולפת על פי די.ג'יי יובל ענבר מחברת אקפלה הוא 'בראשית עולם' של שלומי שבת, שלדבריו, "חפר לנו השנה". שיר שבירת הכוס הפופולארי לעומת זאת הוא 'Marry You' של ברונו מארס. ענבר מצביע על מגמה נוספת מהשנה החולפת: "מבחינת הסגנון – החתונות נהיו מזרחיות, לחלוטין הרבה יותר מבשנים קודמות, חוץ מאותם עופות מוזרים שמתעקשים שאצלם לא תהיה מוזיקה מזרחית אבל בסוף אין להם ברירה והם נכנעים כי הקהל לוחץ עליהם".
בכל הנוגע לשבירת הכוס, גם די.ג'יי
איציק בוז'ו מחברת
אפקט המוסיקה מכתיר את
'Marry You' כלהיט של השנה: "ביקשו אותו הרבה פעמים. אבל בכל מה שקשור לשירי חופה, השנה עברנו קצת יותר למגינות ונעימות מסרטים ומכל מיני מקומות ופחות שירים, אבל עדיין מאוד אוהבים ומבקשים את
'אם אשכחך ירושלים' ו'שיר למעלות' שהיו חזקים גם בשנה שלפני".
הקהל הולך יותר לאלקטרוני ולביטים
"לחופות אין טרנד, עד עכשיו אנשים אוהבים את שיר למעלות", מצדד די.ג'יי איתי הרפז מחברת סקאלה דיג'ייס. "בכניסה לחופה אנשים אוהבים את האולד סטאף, ככה הקהל שלי לפחות. בשבירת הכוס המוזיקה קצת השתנתה בהתאם לטרנדים של המוזיקה החדשה, ככה שהשירים שהיו חזקים השנה לדוגמא הם 'We Found Love' של ריהאנה ו-We Are' Youngw של פאן שהיה גם להיט ברחבה. גם 'Diamonds' של ריהאנה היה להיט היסטרי, ובכלל כל הסגנון האלקטרוני - פרוגרסיב ואלקטרו-האוס נכנסו יותר לתודעה ונכנסו חזק לחתונות".
"אפשר לומר שהמוזיקה הולכת ונהיית יותר אגרסיבית", פוסק די.ג'יי אסף הרטל. למה הכוונה? "כבר אין כמעט שירי דאנס עדינים. פעם היית מנגן "מארון פייב" והקהל היה רוקד בקליל. הכל נהיה יותר אלקטרוני והיום רואים שהקהל מתחבר יותר לכל הבאלגן של הצפצופים והביטים. זה הולך הרי בעקבות המועדונים והפסטיבלים, כמו פסטיבל Tomorrowland (פסטיבל דאנס ואלקטרו שמתקיים פעם בשנה בבלגיה – ר.ו). הקהל המבוגר כמובן בשום פנים ואופן לא אוכל את זה, הוא בורח מזה, אבל רוב הקהל התחיל להתרגל למוזיקה הזאת. השנה עדיין 'גנגם סטייל' היה הכי מבוקש, ובחצי השנה האחרונה גם 'Get Lucky' של דאפט פאנק ופארל וויליאמס ו-'Play Hard' של דיוויד גואטה".
דאפט פאנק ופארל וויליאמס עושים שמייח (צילום מסך: יוטיוב)
דאפט פאנק חזק ברחבה
"הוא אמנם קצת ירד, אבל 'גנגם סטייל' באמת עדיין היה להיט לצערנו...", מחזק די.ג'יי גיא גוטמן שללא ספק כבר יודע שובע מהלהיט הדרום-קוריאני. באותה נימה, גוטמן מסמן אף הוא את 'Get Lucky' כנאמבר חזק ברחבת הריקודים. עוד בקאדר הלהיטים האובר-מבוקשים: 'סה לה וי' של קובי פרץ וריהאנה עם 'Diamonds'.
לפי ארסנל התקליטנים של קליאנטה החברה למוסיקה, השירים שכבשו השנה את רחבת גני האירועים והאולמות הם 'We Found Love' של ריהאנה, או כפי שמנסח די.ג'יי דני תובל, מבעלי החברה - "גם השיר כיפי, גם בנות מתות עליו וגם המשמעות מתאימה – בינגו". עוד במבוקשים: 'One Day' של אסף אבידן ו...ניחשתם נכון - 'Get Lucky'.
תובל מוסיף כי "אפשר לראות שיש עלייה גדולה בביקוש של התוספת החיה לאירועים. די.ג'יי זה מאסט, אבל ביותר ויותר אירועים אנחנו רואים החל בנגן ועד הרכבים לחתונה ולהקות, שמשתלבים עם הדי.ג'יי. זה כבר לא משהו שרואים רק באירועים של העשירון העליון או אצל כאלה שמזמינים זמר מזרחי. אפשר למצוא באירועים הרכבים מקוריים כמו בום פם מצד אחד או הרכב קאברים איכותי מצד שני".
"השנה הייתה שנה מגוונת מאוד מבחינה מוזיקלית", מסכם די.ג'יי מור גולדשטיין ומכריז על השחקנים השולטים ביותר ברחבה בשנה החולפת. גולדשטיין מצביע אף הוא על פסטיבלי המוזיקה האלקטרונית בחו"ל כעל בעלי השפעה. "הפסטיבלים גרמו לכך שבשתים עשרה בלילה ערב החתונה הופך למסיבת רייב של האוס פגרורסיב עם נגיעות דאבסטפ, ממש כמו מסיבה מטורפת לתוך השעות הקטנות של הלילה.
"חוץ מזה, הקרנבל האלקטרוני לשנת 2013 - הז'אנר הפרוטוגזי-לטיני עמד בראש המצעדים וזה מה שהרקיד את החוגגים. היו מספר שירים דומיננטיים מהז'אנר כמו Balada' Boa' של גוסטבו לימה ו- 'BARÁ BERÊ' של מייקל טלו. השנה הופתעתי לגלות כי גם הז'אנר הבלקני תפס תאוצה. זוגות רבים דרשו נציגות נכבדת של הז'אנר כמו הבלקן ביט בוקס, שאנטל, ריף כהן ועוד רבים וטובים".