אחרי הפאלם פיילוט, האי-בוק והמסגרת האלקטרונית, הגיע תורן של ההזמנות המסורתיות לחתונה לפנות את מקומן לגרסה הדיגיטלית שלהן, שהיא לא רק יותר ידידותית לסביבה, היא בעיקר הרבה יותר מגניבה. כיום, עוד ועוד אנשים מצפים להזמנה שתגיע דרך המייל, או מחכים בקוצר רוח לצפות בקטע הוידיאו הנלווה.
הזוגות שמחים להיות אותנטיים, הסביבה מפרגנת וזה אפילו לא חייב לעלות הרבה כסף.
ליאור ונילי חמודות בחרו להפיץ את דבר חתונתם דרך האינטרנט. "שנינו למדנו עיצוב ב- HIT - המכון הטכנולוגי בחולון, והכנו סרטון שמשתמש בסיפור האישי שלנו. הזוג המופיע בסרטון הוא אנחנו, מטיילים על גבי האספלט שמייצג את המרחב העירוני בו אנחנו גרים", הם מספרים.
ומה לגבי המזכרת לאורחים? "אם פעם היו לוקחים את ההזמנה ושמים אותה על המקרר, אז היום אני פחות מול המקרר ויותר מול המחשב והפייסבוק", מסביר ליאור. "הוידיאו גם אפשר לנו לשלוח את ההזמנה לקרובים בחו"ל, מבלי שיצטרכו לחכות לדואר".
הכי חזק באנימציה
הזמנה דיגיטלית לחתונה היא אולי שינוי מרחיק לכת עבור הסבתות במשפחה, אבל תוכל לחסוך לחתן ולכלה הרבה כאב ראש. על כך חשבו אורית ניב וקרן רוזן, כשהחלו לשווק מערכת תפעול ממוחשבת לזוגות נשואים, הכוללת הזמנה דיגיטלית ומערכת אישורי הגעה, שתאפשר לזוג לעקוב אחר המוזמנים לאירוע.
הרעיון התגבש לפני שנה וחצי כאשר שתי הבנות, בוגרות בצלאל, פתחו עסק חדש להפקת סרטוני אנימציה. "הבנו שעלינו על משהו מעניין שאין בשוק. המוצר הוא בעצם הזמנה לחתונה, ששולחים לאורחים דרך המייל. האורחים יכולים לאשר הגעה דרך ההזמנה, לכתוב ברכות ועוד", מתארת ניב.
בתור התחלה, הפיקו הבנות סרטי הזמנה בהשראת חתונות של מפורסמים, ביניהם יובל שרף ושלומי שבן, מארינה מקסימיליאן בלומין ולירון ויצמן.
"פנינו לשלומי שבן קצת באיחור, אבל הוא מאוד אהב את הרעיון ואמר שנדבר בברית. לקליפ שעשינו בהשראתם יש כבר יותר מ-11,000 צפיות".
עם קצת עזרה מחברים
גבע ונטלי טלמור לא רצו להנפיק סתם עוד הזמנה רגילה לחתונה שלהם. "יצרנו
קשר עם חברה טובה שלנו שהיא ציירת, וגייסתי
עוד חבר טוב שלי שצילם את כל התמונות. בזכות החברים זה לקח לנו רק כמה שעות וגם יצא מאוד זול",
מספר גבע.
תחת אותו קונספט, יצרו החברים והמשפחה של יהב ונועה את הסרטון הבא.
גם במקביל לחלוקת הזמנות
פתרון טוב למי שעדיין מתעקש לשמר את הרעיון המקורי של הזמנות מודפסות
לחתונה, הוא מה שעשו בני הזוג טלמור. "במקביל לעשיית הסרטון, היה חשוב לנו גם לעבור אצל חברים ולהביא להם את ההזמנה ביד. אז חבר שלי הציע שנדפיס בר קוד על גבי ההזמנות המודפסות, שמפנה את מי שקורא את ההזמנה לראות את ההזמנה דרך היו-טיוב. קיבלנו תגובות ממש נלהבות מאנשים וזו הייתה הצלחה", הם מתארים.
גם אן ומטיאס גרויסמן בחרו לפזר הזמנות מודפסות ועליהן הברקוד, אולם במקום סרטון וידיאו, יצרו מצגת תמונות שמספרת
לכל האורחים איך הכירו לראשונה.
"זה לא עולה
כסף אלא עושים את זה מאוד בקלות באינטרנט. כל מה שצריך זה מצלמה, עזרה מחברים וכוח
רצון", אומרת אן. "מי שיודע לתפעל את הבר קוד מצפה לו הפתעה רצינית ובזה
היתרון". ומה לגבי הדור הישן? "היו כמה סבתות שסרקו עם הנחיות".
כתבות נוספות:
הצעות מקוריות להזמנות לחתונה
ליידי גאגא כלה בקליפ חדש
הצעות הנישואין הכי מטורפות
איזו הזמנה לחתונה הכי אהבתם? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של וואלה! מזל טוב