צילומי כלות בנווה
צדק, על חוף הים בשקיעה ובעוד לוקיישנים רומנטיים הם דבר נפוץ. אבל כמה פעמים כבר
יצא לכם לראות כלות מצטלמות מתחת למים? אין אויר, זה עלול להרוס את השמלה, ובכלל, זה
לא מתאים לצילומי חוץ טרום-חתונה. מעצב שמלות הכלה ארז עובדיה, החליט שזה לא מה
שיעצור אותו והשיק פרויקט חדש של צילומי הקולקציה שלו במים קרירים.
* רוצה לצוף מעל כולם בחתונה שלך? בואי למצוא שמלת כלה
קשורות במשקולות לקרקעית (צילום: שרון ריניס)
"הרעיון הגיע
דרך כלה שקנתה אצלי שמלה בעבר", מספר עובדיה. "היא מתמחה בצילומים תת
ימיים, שמה שרון ריניס, והיא זו שהפיקה את כל הפרויקט בים האדום".
ריניס מספרת כי
הבחירה בארז עובדיה לא הייתה מקרית. "עוד לפני שהתחתנתי בחרתי בשמלה שלו,
מתוך חיבור עמוק ואישי. השמלות של ארז משדרות משהו מאוד רומנטי וחופשי, והן התחברו
לי למקום הזה של טבע וזרימה. אז כבר כשהייתי אצלו ובחרתי שמלה לחתונה עלה לי לראש
הרעיון, אמרתי לעצמי – 'וואו, הייתי רוצה שמישהו יצלם אותי עם השמלה שלו מתחת
למים".
עובדיה מסכים כי
הדגמים שלו התחברו בצורה מושלמת למים. "אין לי דגמים של שמלות קצפתיות או
שמלות נוקשות. הכל תפור מבדים מאוד זורמים שנותנים את התחושה החלומית של אלמנטים
מהאגדות".
סחף של בדים (צילום: שרון ריניס)
במקום מאוורר וסטודיו
"מדיום המים
הוא מדיום מדהים לצילומי אופנה. הם מאוד מחמיאים לבדים בגלל כוח העילוי של המים,
מה שיוצר הרמה טבעית של הבד. מה שמנסים תמיד לעשות עם סטודיו ומאוורר, מתקבל במים
בסחף טבעי", מסבירה ריניס, "מה גם שהקומפוזיציה של הדוגמנית שזרוקה בלב
הים, בלי לעמוד או להישען על שום דבר, בתוך כל הכחול הזה יוצר תחושה דרמטית".
עובדיה היסס
בתחילה, כי בכל זאת, שמלות כלה ומי ים זה לא משהו שהולך כל כך טוב ביחד אבל ברגע
שהחלו הרעיונות לצוף, הוא נסחף בהתלהבות ובחר עשר שמלות לצילומים. "הבדים
יקרים והעיצובים נמכרים בסכומים לא קטנים, ועדיין אחרי שאני אמרתי ארבע שמלות הוא
כבר שלף עשר", אומרת ריניס.
צבעים שמתמזגים עם קרני האור (צילום: שרון ריניס)
אוויר לנשימה
אז איך מצלמים
דוגמנית מתחת למים? "היו לנו שש סצנות ועבדנו עם שלוש דומגניות כדי ליצור את
כל הקומפוזיציות השונות. העומקים השתנו בין סצנה לסצנה ולכל אימג' היה את הייחוד
שלה, אם זה בשימוש של בד אדום, או סדין לבן, בקשירה של הדוגמניות במשקולות לקרקעית
הים או ביצירת פני מים גועשים וים סוער בעזרת גלשני קיט שעוברים מעל סט
הצילומים", מסבירה ריניס.
ובכל זאת לא ברור
איך הן מחזיקות מעמד בתוך המים בלי חמצן, ועוד מצליחות לעשות פוזות למצלמה.
"הדוגמניות שלקחנו הן צוללניות מקצועיות, שתיים מהן ממש מדריכות צלילה"
מציינת ריניס, "וזה נכון שאין את הזמן לרדת למטה אחרי שלוקחים נשימה אחת
למעלה, אז השתמשנו בטכניקה של סקובה, בה מנשימים את הדוגמניות במקום בו הן עומדות,
בעזרת צינור שאחר כך מושכים מחוץ לפריים. בכלל, היינו מאוד מוגבלים בזמן גם בגלל
סכנת מחלת הדקומפרסיה שבצלילה".
על הטיטאניק (צילום: שרון ריניס)
בתור מפיקה וצלמת
המתמחה בצילום מתחת למים, מצאה ריניס פתרונות לכל מכשול, ומה עוד, גם שניצלה את
הלוקיישן עד תומו בגזרת התאורה והצבעים הפראיים שנכנסו לפריים. אין ספק שזו עבודה
מורכבת עם זוויות של קרני השמש שנשברות במים, של הקונטרסט של הכחול והאלמוגים
השונים עם הלובן הטהור של השמלות, אבל התוצאה באמת מרהיבה.
ריניס מדגישה כי נכון שזו היתה הפקה, אבל בסופו
של דבר כל אחד יכול לעשות את זה אם הוא מתחבר לקונספט. "אני מצלמת זוגות במים
רדודים או בבריכה, לאלבומי חתן כלה, הכל שאלה של עומקים וסטינג. לאנשים שמתחברים
לזרימה הזאת זה הופך לחוויה אמיתית עם תוצאות מאוד מקוריות".
איפה את מתכוונת להצטלם לפני החתונה? ספרי לנו בעמוד הפייסבוק של וואלה! מזל טוב