מי עיצב את השמלה של יובל שרף?

אף אחד לא נשאר אדיש מול השמלה הוינטאג'ית שלבשה יובל שרף בחתונה שלה עם שלומי שבן. אנחנו רצינו לבדוק של מי היה הרעיון, מה הנחה את הקו העיצובי ומי אחראי לטוטאל לוק

עד החתונה עצמה ניסתה יובל שרף לשמור על פרופיל נמוך בכל הנוגע לשמלת הכלה שלה. אבל באירוע עצמו, פשוט אי אפשר היה להתעלם מהמראה המיוחד שבחרה לה. ולא, היא לא בחרה מעצב תל אביבי מדיזנגוף, אלא הגיעה למדידות בקריית אונו, אצל רומיה ויואל.

* לא רוצה להסתובב סתם ברחובות תל אביב? חפשי באינטרנט שמלת כלה

<b>שמלה (צילום: people photography)</b>
רקמה בעבודת יד (צילום: people photography)

מעצבת השמלה, ראומה (רומיה) זוהר, מספרת שהשמלה של שרף עוצבה בהשראת הסגנון האופנתי שמאפיין את סוף המאה ה-19ותחילת המאה ה-20. "הלוק שלה נלקח מתוך התקופה האדוארדינית, והשמלה היא למעשה מעין קולאז' של רקמות שעיצבנו בהשראת התקופה. ועדיין, מאוד השתדלנו שכלל המראה יהיה 'קריצה', זאת אומרת שיישאר בגדר השראה ולא ממש יהיה אחד לאחד כדי שלא תרגיש מיושנת".

"האמת שכשיובל הגיעה היא אהבה את השמלה הזו מהרגע הראשון", מתארת ראומה את תהליך גיבוש ההחלטה. "אחר כך עוד עבדנו על הבד והוספנו לו כל מיני אלמנטים. כמו שאפשר לראות בפרטים הקטנים בשמלה, מושקעת הרבה מחשבה, עבודת יד ורקמה של פנינים. אבל הבסיס היה קיים ופיתחנו אותו בהתאם לאופי של האירוע ולאופי המיוחד שלה".

זילות של המילה וינטאג'

ראומה מציינת כי עבודת התחרה על השמלה והשרוולים הייתה לא רגילה. "יש היום במילה וינטאג' קצת זילות, אבל כאן היו שני מימדים שהכנסנו לעיצוב, שהוסיפו רוח אותנטית. גם המימד הקלאסי וגם המימד התקופתי יצרו בשמלה הרמוניה על זמנית".

<b>התוספת (צילום: people photography)</b>
גם הסרט הוא חלק מהלוק (צילום: people photography)

ומה לגבי הטוטאל לוק והתוספות? "הסרט בשיער הוא תוספת עיצובית שבחרנו להשלמת הלוק התקופתי. מדובר בתקופה שגם הפילוסופיה שלה שונה קצת מהפילוסופיה של היום. אם היום הכלה בטוחה שכל המיקוד הוא בשמלת הכלה עצמה, בעבר אפשר היה לראות תקופות בהיסטוריה, שאני אישית מאוד מתחברת אליהן, שהדגש הושם לא היה נתון כולו בשמלה אלא עבר גם לאביזרים כמו כתרים, זרים, הינומות וכפפות. גם את ההינומה שלה רקמנו ברוח שנות ה-20 כדי להדגיש את רוח התקופה לפי הקו הזה", אומרת ראומה.

היא מבחינתה מאוד מקפידה על המעבר משמלה למראה שלם עם הכלות שלה, והיא אפילו מעידה על עצמה שקשה לה להתאפק והיא מוצאת את עצמה מעורבת במראה ובתוספות הקטנות שיוצרות את הקסם שהופך את המראה לאמין יותר.    

גם מעצב השיער, אמיר אליהו, שהיה אמון על הרעמה הג'ינג'ית מספר כי הכיוון היה שנות ה-20 המוקדמות, עם יצירה של שיער במראה רך, ובניית תסרוקת בצורת קארה גלי. "הסרט הוא באמת תוספת שלה, שמשלים את המראה של השמלה, ואני חושב שהיא יצאה מהממת עם הכל ביחד. בסופו של יום אני המבצע והרעיון היה שלה. ידעתי איך להוציא את מה שהיא הסבירה לי במילים שהיא רוצה מבחינת לוק, ועשינו תסרוקת ניסיון, אבל גם זה היה מאוד קליל וזורם – זה לקח בערך 5 דקות. היא הגיעה מגובשת, וידעה מה היא רוצה. היא כלה נהדרת ופשוט זרמתי איתה בכל הבקשות ובכל כיוון שבו היא רצתה ללכת".

כתבות נוספות:

מה מאחל יהודה לוי לזוג הכי תל אביבי שיש?

מיוחד: תמונות מהחתונה של יונית לוי ועידו רוזנבלום

קולקציית שמלות כלה 2012 של עובד כהן


מה אתם חושבים על השמלה של יובל? ספרו לנו בעמוד הפייסבוק של וואלה! מזל טוב