תמיד ידעתם שתופעת השיתופים בפייסבוק ובשאר רשתות חברתיות כבר הפכה למאניה, אבל בתעשיית החתונות, כלות כבר לא מפרסמות כדי לגרום לחברות הרווקות לקנא – לייקים, שרים והאשטאגים הם חלק בלתי נפרד מתהליך הפקת החתונה, יחד עם מדידות של שמלות כלה וציד הספקים.
מהפכה רעיונית. פינטרסט (צילום מסך: אתר פינטרסט)
כל העסק מתחיל כשנחשפת
טבעת האירוסים, כשאחת מכל עשר כלות מעדכנת את השדרוג המשמח של מערכת היחסים שלה בפייסבוק תוך דקות מרגע שענתה "כן" להצעה. את הנתון הזה חושף סקר שערך את האינטרנט "מאשאבל" בקרב כלות. עוד התגלה כי רבע מהן לא ממש ממהרות, ומשנות את סטטוס ה"רווקה" אל התואר "מאורסת" רק בבוקר שלמחרת.
מקבלות השראה מהאתר ומעבירות לספק
אז כמה באמת משתמשות בפייסבוק, ומי מעדיפה דווקא את ה'טאג' המגניב של הטוויטר? על פי ממצאי הסקר, כלות פונות לאתרים כמו פייסבוק ופינטרסט כדי לתכנן את החתונה שלהן מא' ועד ת', לשתף רעיונות ולקבל המלצות מכלות אחרות. רובן, 79 אחוז, אוהבות לעשות את זה דרך אתרי חתונות ובלוגים, 61 אחוז מורידות אפליקציות מתאימות ו-78 אחוז ממשיכות לקנות מגזינים.
כבר מרגע הצעת הנישואים (צילום: shutterstock)
בניגוד לפייסבוק, אתר האינטרנט 'פינטרסט' מאפשר לרכז ביתר קלות את כל הדברים הכי מדליקים באינטרנט בכמה אלבומים שרוצים ו-19 אחוז מהכלות כבר תפסו את היתרון הגדול והשתמשו בו כדי להבהיר לספקים שלהן מה בדיוק הן רוצות.
הן כבר לא צריכות לשלוח אימיילים לחברות כדי להראות להן שמלת כלה או
סידור פרחים, ויכולות פשוט להעביר לינק ללוח שזה עתה פתחו ב'פינטרסט'.
"תמיד ידענו שכלות פונות לאינטרנט כדי לעשות את החתונה המושלמת, אבל דרך הסקר הזה למדנו איך הן מנצלות את עלייתה של הרשת החברתית כדי לתכנן את החתונה", אמר קארלי רוני, עורך האתר TheKnot.com, שהשתתף בסקר.
גם בירח הדבש. כלות והפייסבוק (צילום: shutterstock)
גם אחרי שהחתונה נגמרה, כלות ממשיכות לעדכן את קהל החברים והמשפחה במה שבא אחריה. שני שליש מהכלות מתחברות לפייסבוק בזמן ירח הדבש, ו-75 אחוז גם מתכוונות להעלות אל הרשת החברתית תמונות מהחופשה.
אך למרות כל החשיפה הזאת, יש עדיין משהו שהן רוצות לשמור לעצמן - 62 אחוז אומרות שהן שמחות שהאורחים שלהן מעלים תמונות מהאירוע לפייסבוק, בעוד היתר מעדיפות להראות לכולם רק את התמונות הרשמיות מהצלם.