שמלות כלה: הדור הבא

לא קל להיות מעצב שמלות כלה חדש, שצריך להתחרות בכל השמות הכי גדולים כדי לסלול את הדרך. אז איך בכל זאת מצליחים המעצבים הצעירים להתבלט בשוק כל כך כשרוני, יצירתי ויצרי?

כשחושבים על מעצבים בעולם שמלות הכלה ישר קופצים כמה שמות מוכרים בראש, גם למי שלא בדיוק אמורה להתחתן בקרוב. כולם מכירים אותם, הם מתראיינים לתוכניות בטלוויזיה, והקטלוגים שלהם נחטפים בכל מקום כשעליהם מתנוססים מחירים מופקעים. אבל חוץ מהשמות הגדולים עוד ועוד מעצבים נכנסים לשוק מדי יום ביומו, והאמת, הם מצליחים לשרוד יפה, ואפילו יותר מזה – לפתח לעצמם שם וקהל לקוחות אוהד שהולך וגודל.  

* מחפשת את המעצב שיגשים לך את החלום? בואי למצוא שמלת כלה

<b>מתוך הקולקציה של לימור רוזן (צילום: גיא גלעד)</b>
מתוך הקולקציה של לימור רוזן (צילום: גיא גלעד)

לימור רוזן, מעצבת שפתחה את בית האופנה שלה באפריל האחרון למדה בבצלאל ועשתה התמחות בניו יורק. לאחר מכן עבדה עם שמות גדולים בארץ, עד שמימשה את החלום שלה ופתחה את המותג שלה. "הגעתי למסקנה שזה התחום שאני הכי אוהבת, ובו אני יכולה להשקיע בתפירה הכי איכותית ובבדים הכי טובים, ויותר מזה, זה תחום שיש לבנות בו יותר תעוזה, בניגוד לקהל היומיומי הקז'ואל, בגלל שחתונה זה אירוע חד פעמי".

"היה לי גם חשוב הקשר עם הלקוחה", מסבירה רוזן, "כי יש בונוס בלהיות חלק מהחיים של הכלה והמשפחה שלה, לאורך כל התהליך, לא כמו כשמעצבים לרשת בגדים שנמכרים בחנויות, ואי אפשר לבוא במגע ישיר עם הלקוח".

אבל עבור מעצבת, להיכנס לשוק התחרותי הזה שרק הולך וגדל מדי יום, זו לא החלטה פשוטה. "זה שוק תחרותי, נכון, אבל צריך לעשות את זה בצורה מאוד מושכלת כלכלית מצד אחד, ומאוד לא מתפשרת על איכות וביצוע מצד שני", אומרת רוזן. "בגלל העיצובים המיוחדים שלי, כל מי שהגיע נשאר וממשיך להביא עוד קהל לשמחתי. אין ספק שצריך ללמוד את התחום ואת המתחרים קודם כל, וגם להבין שכל כלה הולכת לכמה מעצבים ורק בסופו של דבר בוחרת, כי זו לא עוד קנייה אימפולסיבית, אבל דווקא בגלל זה ההנאה והסיפוק מהבחירה של כלה בי, היא הרבה יותר גדולה. התחרות הזו שומרת על הערנות שלי כמעצבת".

שמלות כלה: הדור הבא 1
מתוך הקולקציה של ישראל מור (צילום: וואלה! מזל טוב)

גם ישראל מור, שמעצב כבר למעלה מעשר שנים, מזדהה עם האתגר שבתחרות. "המילה תחרות מבחינתי, אומרת בנייה וצמיחה, וזה עוזר במובן הכי חיובי שיכול להיות", הוא מודה. מור, אשר עבד תחת שמות גדולים במהלך הקריירה שלו, כמו קוואלי, ולנטינו, דני מזרחי, גליה להב ועובד כהן, החליט לפני שנה לעמוד ברשות עצמו. "אני לא מרגיש חדש בעסק, וגם אנשי המקצוע שעובדים יחד איתי נמצאים בתחום כבר 30-40 שנה. אני נועץ בהם והם עוזרים לי להחזיק את הקומפלקס כולו, גם מבחינה פיזית, של ניהול הסטודיו שחולש על 800 מטרים, וגם ברמת הביצוע, ההוט קוטור, התפירה והיחס האישי".

"אני מרגיש בתחרות הזו, והיא קיימת כל הזמן", אומר מור, "אבל אני גם מאמין שכל אחד שיכול להביא איתו משהו חדש מצליח, ואני מאמין שאני מביא את הדבר הזה ללקוחות שלי. כל מי שבוחרת להתלבש אצלי היא אישה עם הרבה אמירה אופנתית, שמבינה ברמת העיצוב ורוצה לשדר עוצמה, יוקרה ואלגנטיות שאין במקומות אחרים".

<b>מתוך הקולקציה של אורטל שמר (צילום: וואלה! מזל טוב)</b>
מתוך הקולקציה של אורטל שמר (צילום: וואלה! מזל טוב)

חוסר פרגון

מור כמעצב, דווקא לא מוריד מחירים כדי למשוך אליו לקוחות, רק בגלל שהוא כביכול שם 'צעיר' בתעשייה. למעשה, הליין העיצובי שלו הולך לפניו והוא מוכר מאוד בשל כל הפרויקטים בהם השתתף בעבר. "טווח המחירים יכול לנוע בין 10,000 ל-60,000 שקלים. אנחנו נותנים מענה לכל פלחי השוק ולא מתמקדים בקהל אחד מסוים, אלא מתאימים את עצמינו לדרישת הלקוחה, לפי סדר גודל העלויות שהיא יכולה להרשות לעצמה".

אורטל שמר, גם היא מעצבת שפתחה את בית האופנה שלה בשנה האחרונה, מספרת שבשל התחרות היא דווקא כן מוכרת את השמלות שלה במחירים אטרקטיביים. "בוודאי שמרגישים את התחרות בשוק הזה, וזה מתבטא הרבה פעמים בחוסר פרגון מצדדים אחרים. אבל אני דואגת לשווק את עצמי כמו שצריך כדי לבלוט; באינטרנט, בתערוכות, קטלוגים, וכן, גם המחירים שלי אטרקטיביים יותר משל מעצבים מפורסמים, יותר מדי נמוכים אפילו, אפשר לומר".    

כתבות נוספות:

מנהגי חתונה ששווה לאמץ מחו"ל

לילה לפני: לישון איתו או בנפרד 

אצל מי את עושה שמלת כלה? ספרי לנו בעמוד הפייסבוק של וואלה! מזל טוב