עם למעלה מ-600 אלף צפיות תוך שמונה חודשים ושיר ממכר שלא יוצא מהראש, הקליפ של עדי פוקס מכה גלים. מסכים מתחלפים, לוקיישנים צבעוניים וחולצה כסופה ונוצצת - כל מה שקליפ צריך.
בגרסת כיסוי מקצועית לעילא ללהיט "טיטאניום" של דיויד גואטה וסיה, קשה להאמין שהילה בסך הכלל חוגגת יום הולדת 12. את הקליפ צילמה הילה עם חברת "מרימיקס", אשר הפיקו לה קליפ שלא נופל באיכותו ממה שהולך בערוצי המוזיקה. לא פלא שתוך חודשיים מעלייתו ליוטיוב גרף הקליפ למעלה מ-20 אלף צפיות.
קליפ הבת מצווה של שלומצי פויכטונגר
לרגע נדמה כי הקליפ של שלומצי פויכטונגר לקוח ממיוזיקל היסטרי, אך לא, בסך הכל מדובר בקליפ בת מצווה סופר-מושקע. על רקע שיר של יזהר אשדות ובאווירת מערבון אמריקאי, קליפ מקסים שעושה שמח בלב ללא שמץ של ציניות.
מאחורי הקלעים
עמית הר שלג, הפקה של איש אחד בכל הנוגע לקליפים מהסוג הזה, עוסק כבר שמונה שנים בתחום ועומד מאחורי שני קליפים ברשימה – הקליפ של מאיה לוי והקליפ של עדי פוקס. לפני כחמש שנים הוא הבחין לדבריו כי מאחורי הקליפים הקיימים בשוק עומדים צלמים ולא בהכרח אנשי תוכן, מה שהוביל אותו לנישה החדשה שמציעה וואן-סטופ שופ מהוקצע.
"ממש לא תיארתי לעצמי שהטירוף הזה יהיה ככה. תוך יום זה הגיע ל-20,000 צפיות", מעיד הר שלג שכבר מורגל לקליפים שצוברים תאוצה ביוטיוב. במקרה של עדי פוקס מדובר בקליפ שצבר יותר מחצי מיליון צפיות, בעקבותיו היא מצאה עצמה מחוזרת במהירות מצד תוכניות בוקר, התוכנית "צינור לילה" וערוץ 24.
בדומה לשאר הפרוייקטים שלו, גם בשני הקליפים הללו השקיע הר שלג את המקסימום. על הקליפ של מאיה לוי הוא מספר: "עבדנו על זה חודשיים ברוטו. רק במשך יומיים חשבנו על הקונספט ושמענו עשרות שירים בשביל למצוא את השיר שהכי יתאים לה ולקול שלה. התהליך התחיל מכתיבת השיר, המשיך בהקלטה ואז הקליפ - כוריאגרפית עבדה עם מאיה ועם החברות שלה במשך חודש והבאנו גם סטייליסטית".
מבקשים ממני חתימות. מאיה לוי (צילום מסך: יוטיוב)
מאיה עצמה אפילו הופתעה מרמת האינטנסיביות: "בצילומים היה קשה ומעייף, צילמנו במשך יום שלם מהבוקר עד הערב אבל היה כיף. לא תיארתי לעצמי שהקליפ יהפוך לכזה, היום אני הולכת בקניון וילדים מבקשים ממני חתימות. בהתחלה פחדתי שיצחקו עליי אבל כולם פרגנו ואמרו לי שהקליפ ממש יפה. הכי נהניתי מהתגובות".
בהקשר הזה מחדד הר שלג: "היום קליפ שמגיע לכל כך הרבה צפיות, אז ברור שיש כאלה שאולי מקנאים או צרי עין, אבל בדרך כלל הרוב זה פרגונים ואהדה. הבנות לא מתיימרות להיות סלין דיון או משהו כזה, המטרה היא לתת לילדה את החוויה ושתהיה לה מזכרת של קליפ אמ.טי.וי. הטרנד הזה פשוט תופס את הילדים, זה לא שהם מחפשים פרסום אלא שהם אוהבים להרגיש כוכבים ליום אחד".
כולם רוצים להיות כוכבים
בני הזוג המוזיקאים, אלעד ורעות לוין, הם הצוות המייסד והפעיל שעומד מאחורי השם "מרימיקס" ומאחורי הקליפ של הילה. בחלוקה גסה אפשר לומר כי אלעד אמון על פן ההקלטות ורעות אחראית על הקליפים.
לצד קליפים נוסח כלת המצווה וחברותיה, השניים יוצרים בשלוש השנים האחרונות קליפים מוזיקליים שמתכתבים עם ערוצי המוזיקה. נראה כי התפיסה שלהם לגבי העולם הזה קצת אחרת, או כפי שאלעד מיטיב לנסח: "אנחנו מנסים לקחת את זה מעבר לקליפ בת מצווה. יש קליפים מאוד מצועצעים, ואנחנו מנסים לשמור על איזה קו שהוא מעבר לזה - גיל שתיים עשרה עובר. אנחנו אומרים "בואו ננסה לעשות משהו שאפשר לרוץ איתו גם אחר כך", אנחנו אוהבים ילדים מיוחדים שרוצים לבוא לעשות דברים מיוחדים. להילה התייחסנו כמו אמנית לכל דבר שבאה להקליט".
אמנית לכל דבר. ילדת הבת מצווה הילה (צילום מסך: יוטיוב)
רעות מחזקת את הדברים ומתייחסת גם לתאוות הפרסום שמסנוורת את הילדים בגיל הזה: "אני אישית חושבת שזה בעקבות הריאליטי בטלוויזיה. הכל נורא מצולם ומתועד וכולם רוצים להיות כוכבים ולשיר, זה בעיקר נובע מהרצון להתפרסם".
"מה שאנחנו בדיוק מנסים לעשות זה למנוע את זה ולעשות את הדברים הכי טובים שאפשר", מצדד אלעד ומוסיף: "אנחנו מאוד מבינים את נפשם הרגישה של הילדים. בגלל זה אנחנו גם עושים סינון, ואם משהו לא מספיק טוב לא נעלה אותו ליוטיוב בשביל שהילדה לא תיפגע".
הילה, ששרה ומנגנת בזמנה הפנוי, נהנתה מאוד מהחוויה ומגלה: "אני חולמת לעשות כזה דבר כבר מכיתה א' – לשיר ולצלם קליפ. מאוד נהניתי מהצילומים והאווירה הייתה ממש טובה. לקחתי את זה למקום שלי. כל החברים מאוד החמיאו לי והיו גם הרבה תגובות מרגשות ביוטיוב".